Často kladené dotazy
Kdo může přijet do Lázní Kostelec?
Do Lázní Kostelec u Zlína mohou přijet jednak pacienti na léčebný pobyt přes pojišťovnu, ale také samoplátci, kteří si mohou vybrat libovolný pobyt - ať už s procedurami (odkaz na pobyty s procedurami ZDE) nebo bez procedur (odkaz na pobyty bez procedur ZDE).
Jaké indikace se léčí v Lázních Kostelec u Zlína?
V našich lázních léčíme dle indikací VII. a X. Více informací a podrobností ohledně konkrétních indikací naleznete ZDE.
Jedná se o onemocnění pohybového ústrojí a kožní nemoci.
Čím se léčí v Lázních Kostelec?
Léčebným zdrojem je v Lázních Kostelec přírodní sirnatý pramen, který je vhodný pro léčbu kožních onemocnění, poruch pohybového ústrojí i pro léčbu cévních a neurologických onemocnění. Svým obsahem síry je náš pramen nejkvalitnější svého druhu v České republice. U nás poskytované lázeňské procedury tak přispívají k relaxaci, fyzické i duševní pohodě i k léčbě tělesných neduhů. Více informací o kosteleckém sirném prameni naleznete ZDE.
Mohu využít procedury v lázních i bez ubytování?
Ano, v našich lázních máte možnost využít jednak lázeňské pobyty s procedurami, ale zároveň jsou pro Vás k dispozici i samostatné lázeňské procedury bez ubytování. Vybrat si tak můžete jednak z naší nabídky lázeňských pobytů (které zahrnují ubytování, polopenzi a procedury), ale také z nabídky samostatných procedur, které jsou volně dostupné k zakoupení, či balíčků procedur (které se dělí na jednodenní a vícedenní). Jednotlivé balíčky procedur naleznete ZDE.
Jak si ověřím volnou kapacitu procedur ve vašich lázních?
S dotazy na volnou kapacitu se můžete obrátit na vrchní sestru, která procedury v lázních časuje, telefon: 577 152 420, e-mail: procedury@hotel-kostelec.cz. Do lázní na procedury je potřeba se dopředu objednat, nelze přijít bez objednání – časový harmonogram procedur totiž podléhá organizačním, personálním a technickým podmínkám v lázních.
Je možné si navolit procedury v rámci pobytu dle svých vlastních požadavků?
Ano, je možné si objednat pouze hotelový pobyt (tedy ubytování a stravu) a následně vybrat procedury dle vašich požadavků. Při objednání prostřednictvím našeho webového rezervačního formuláře je možné tyto procedury vypsat do poznámky, při objednání telefonicky je potřeba procedury nahlásit v rámci rezervace. Měnit procedury v lázeňském pobytu, který už zahrnuje přesně stanovené procedury, není možné.
Mohu měnit v objednaném lázeňském pobytu procedury?
Procedury v lázeňském pobytu měnit nelze. Na výběr je ale více než 60 rozmanitých pobytů s různými procedurami, proto věříme, že si z naší bohaté nabídky určitě vyberete.
Lze si navolit časy procedur dle svých požadavků?
Ne, z kapacitních důvodů to není možné. Bohužel není v našich silách skloubit časy jednotlivých procedur dle konkrétních požadavků klientů. Časy procedur se totiž kvůli organizačním, personálním a technickým důvodům průběžně mění. Rozpis časů Vašich procedur obdržíte po příjezdu na recepci.
Jak zjistím, na kolik hodin se musím dostavit na pobyt?
Časy nástupu na pobyt jsou uvedeny jednak v našem tištěném katalogu pobytů, ale také na našich webových stránkách u každého z pobytů. Tento čas uvidíte také ve shrnutí rezervace, v automatické odpovědi na Vaši rezervaci a následně i v poukaze na pobyt, který Vám zašle naše ubytovací oddělení v rámci potvrzení rezervace. U některých pobytů je čas nástupu stanoven na 13-14 hodin, u některých je v rozmezí 15-18 hodin a v případě, že si vyberete plnou penzi, je čas nástupu do 12 hodin. Čas nástupu je nutné dodržet – procedury nebo strava, které kvůli pozdnímu příjezdu zameškáte, propadají bez náhrady.
Pokud je u pobytu uveden nástupní čas 13-14 hodin, znamená to, že již v příjezdový den absolvuji procedury?
Ano, čas příjezdu je nezbytně nutné dodržet. Je totiž velmi pravděpodobné, že již v příjezdový den budete po 14. hodině čerpat procedury. Procedury, které kvůli pozdnímu příjezdu nestihnete absolvovat, propadají bez náhrady.
Proč mám v poukaze na pobyt uvedený nástup do 12 hodin?
Pokud máte v poukaze na pobyt uvedený nástup do 12 hodin, je to proto, že jste si vybrali v rámci pobytu jako stravu plnou penzi, která začíná v den nástupu obědem. Proto je potřeba tento čas nástupu dodržet, aby Vám oběd nepropadl. Strava, kterou kvůli pozdnímu příjezdu nestihnete vybrat, propadá bez náhrady.
Poskytujete procedury jen od pondělí do pátku?
Ne, procedury poskytujeme 7 dní v týdnu a také ve dnech státních svátků (kromě Vánoc).
Procedury probíhají výhradně dopoledne nebo po celý den?
Procedury probíhají celý den od 8:30 do 17 hodin, dle vytíženosti provozu i déle. Pouze v neděli je zkrácený provoz, otevřeno je od 8:30 do 13 hodin.
Je v Lázních Kostelec stanoven den nástupu u jednotlivých pobytů?
U valné většiny našich lázeňských pobytů není stanoven konkrétní den nástupu. Na Váš pobyt tedy můžete nastoupit ve kterýkoliv den v týdnu. Výjimku tvoří tyto pobyty: Pohybový aparát 7 dní, Pohybový aparát 14 dní, Léčebný pobyt – kůže a Originál na míru. U těchto čtyř pobytů je stanoven den příjezdu na neděli.
Mohu si zakoupit dárkový poukaz na pobyt nebo procedury?
Ano, dárkové poukazy můžete objednat telefonicky na číslech: 577 152 159, 577 152 152, nebo si je můžete objednat na našem lázeňském e-shopu, který naleznete ZDE. Na e-shopu jsou jednak poukazy na lázeňské pobyty a procedury, ale také zvýhodněné vouchery na permanentku do sauny nebo na koupaliště, zároveň jsou zde k dispozici vouchery na kávu 5+1 zdarma i upomínkové předměty s logem Lázní Kostelec.
Jak se dá do Lázní Kostelec dostat?
Dopravit se k nám lze autobusy z celé republiky na autobusové nádraží Zlín, případně lze využít vlakové spojení na stanici Zlín – Střed. Poté je potřeba přejít cca 350 m na zastávku MHD Zlín – Náměstí práce a dále přejet linkami č. 4, 5 (trolejbusy) nebo 35, 36 (autobusy) na zastávku Kostelec, lázně, příp. Kostelec, lázně Zlínská (800 m od hotelu). Aktuální jízdní řády zlínské městské hromadné dopravy naleznete ZDE. Vzhledem k přechodům mezi nádražím, MHD a hotelem také doporučujeme využít k dopravě ze Zlína k hotelové recepci taxislužbu. Přistavení taxi na váš vlak nebo autobus si můžete dohodnout předem:
Vi3 TAXI – tel: 778 770 770
TAXI 99 – tel: 800 504 030
TAXI ZLÍN – tel: 800 228 888
TVOJETAXI ZLÍN – tel: 792 306 214
Mohu přijet do lázní s dětmi?
Ano, můžete, ale děti nemohou absolvovat procedury. Všechny pobytové balíčky a procedury jsou v našich lázních totiž určeny osobám starším 18 let, dětem nabízíme pouze hotelový pobyt se stravou bez procedur. Děti (i dospělí) ale mohou po celý rok využít venkovní whirlpool a od 1. května také venkovní vyhřívané bazény. O letních prázdninových měsících také v lázních bývají animátoři, kteří připravují v průběhu celého dne zábavný program, takže můžete děti svěřit jim a bez starostí můžete vyrazit za odpočinkem na lázeňské procedury. Více informací o animačním programu naleznete ZDE.
Je nějaké věkové omezení pro výběr lázeňských pobytů?
Ano, naše lázně se zaměřují na léčbu dospělých klientů, proto jsou pobyty omezené věkovou hranicí minimálně 18 let. Horní věková hranice ale neexistuje, v jakémkoliv dospělém věku si můžete vybrat libovolný pobyt. Zároveň v případě, že je v názvu pobytu zmíněno slovo „seniorský“, nejedná se o pobyt, který by si mohli zakoupit pouze senioři – dopřát si ho může kdokoliv. Omezení neplatí ani podle pohlaví – pokud si kupříkladu chce muž zakoupit pobyt Zadáno pro ženy, není s tím žádný problém. Nabídku našich pobytů naleznete ZDE.
Jakým způsobem probíhá platba pobytů?
Lázeňské i hotelové pobyty se v Lázních Kostelec platí předem převodem na účet. Rezervaci Vám naše rezervační oddělení potvrdí zasláním poukazu na pobyt. V tomto poukazu naleznete mimo jiné také podklady k platbě pobytu – číslo účtu, variabilní symbol i částku.
Chtěli bychom si prolistovat vaši nabídku pobytů v papírové podobě. Máte k dispozici katalog?
Ano, naši nabídku pobytů, procedur, balíčků procedur i dalších služeb máme také ve formě papírového katalogu a přiloženého ceníku. K dispozici jsou buď ZDE, nebo nás můžete kontaktovat na e-mailové adrese katalog@hotel-kostelec.cz a my Vám katalog i s ceníkem zašleme poštou.
Rádi bychom se dozvěděli něco více o historii Lázní Kostelec. Jsou někde dostupné tyto informace?
Ano, poutavou historii zdejších lázní si můžete přečíst ZDE. Zároveň Vám doporučujeme sledovat také náš Blog, na který přidáváme zajímavosti z kosteleckých Lázní, odkaz ZDE.
Jaké jsou v lázních k dispozici pokoje?
Našim klientům jsou k dispozici dvoulůžkové pokoje (ve kterých je možnost jedné či dvou přistýlek), nově modernizovaná čtyřlůžková studia a luxusní apartmány. Ubytování se nachází v hotelové budově na kopci nad lázněmi. Každý z pokojů disponuje televizí, rádiem, hotelovou ledničkou, vlastní koupelnou s vanou a krásným výhledem do okolní krajiny. V celém areálu je bezplatné Wi-Fi připojení a přímo u hotelové budovy se nachází prostorné bezplatné parkoviště.
Přehled možností, vybavení a fotografie jednotlivých pokojů naleznete ZDE.
Máte v lázních bezbariérový pokoj?
Ano, v hotelu, kde poskytujeme našim hostům ubytování, disponujeme dvěma imobilními pokoji. Při objednávce pobytu, případně po příjezdu, zároveň můžete požádat na recepci o imobilní sedátko do vany. Samotný lázeňský provoz ale bohužel bezbariérový není - s případnými dotazy se můžete obrátit na naše rezervační ubytovací oddělení, telefon 577 152 152, 577 152 159, e-mail: info@hotel-kostelec.cz.
Jsou k dispozici i jednolůžkové pokoje?
Ne, lázně nedisponují jednolůžkovými pokoji. Je však možné rezervovat dvoulůžkový pokoj pro jednu osobu s doplatkem za neobsazené lůžko.
Jsou k dispozici přistýlky?
Ano, většina našich dvoulůžkových pokojů disponuje jednou či dvěma přistýlkami (z pokojů lze tedy tímto způsobem vytvořit třílůžkové, případně čtyřlůžkové pokoje).
Mají pokoje balkón a klimatizaci?
Klimatizaci a balkón mají pouze apartmány. Každý ze standardních pokojů ale disponuje venkovními zatemňujícími roletami, které je možné díky snadnému mechanismu kdykoliv zatáhnout a užít si tak v pokoji příjemný chládek i v horkých letních měsících.
Je možné se v lázních ubytovat i bez procedur?
Ano, v Lázních Kostelec se můžete ubytovat i bez procedur, k dispozici pro Vás máme hotelový pobyt s libovolným stravováním: snídaní, polopenzí nebo plnou penzí. Vybrat si můžete z několika různých typů pokojů – nabízíme klasické dvoulůžkové pokoje (většina s možností jedné či dvou přistýlek), čtyřlůžková studia s kuchyňkou a koupelnou i luxusní apartmány s balkonem a klimatizací. Pokud byste měli zájem o ubytování bez procedur, neváhejte se obrátit na naše rezervační ubytovací oddělení, telefon: 577 152 152, 577 152 159, e-mail: info@hotel-kostelec.cz, případně na naši recepci, telefon: 577 152 111.
Je zde internetové připojení?
Ano, v celém lázeňském komplexu se lze připojit k naší bezdrátové Wi-Fi, která je zdarma.
Jaké je standardní vybavení pokoje?
V našich pokojích najdete televizi, telefon, hotelovou ledničku, připojení na internet zdarma (jako v celém lázeňském komplexu), ručníky a ložní prádlo, skříně a úložný prostor v předsíni. Součástí pokoje je samozřejmě také koupelna, která je vybavena vanou, WC a umyvadlem. Okna jsou vybavena zatemňující předokenní roletou.
Župany si lze v recepci za mírný poplatek zapůjčit na celou dobu pobytu.
Může se na pokojích kouřit?
Ne, všechny pokoje (včetně koupelen a v případě apartmánů také balkonů), chodby i další vnitřní prostory lázeňského komplexu jsou přísně nekuřácké.
Lze ve vašich lázních platit kartou, benefit programem nebo stravenkami?
Na recepci akceptujeme platby v hotovosti i kartou. Dále přijímáme program Benefit plus, poukázky Sodexo (jednotlivé druhy je nutné ověřit na naší recepci) a platbu prostřednictvím FKSP.
Cizí měnou v hotovosti v našich lázních platit nelze.
Jak si ověřím volnou kapacitu lázeňských nebo hotelových pobytů ve vašich lázních?
S dotazy na volnou kapacitu se prosím obracejte na naše ubytovací rezervační oddělení, telefon: 577 152 152, 577 152 159, e-mail: info@hotel-kostelec.cz, případně na naši recepci, telefon: 577 152 111.
Provádíte rezervace i na pobyty přes pojišťovnu?
Ne, rezervace na pobyty přes pojišťovnu neděláme, vždy čekáme na přijetí návrhu na lázeňskou péči.
Mám schválenou komplexní lázeňskou péči, musím v lázních přespávat?
Ano. V případě, že náš klient čerpá komplexní nebo příspěvkovou lázeňskou péči, musí být u nás i ubytován.
Mohou do lázeňského komplexu zvířata?
Ano, Vašeho zvířecího kamaráda za poplatek ubytujeme, pohybovat se s Vámi může na pokoji, ve společných prostorách hotelu a v restauraci. Přesto, že zvířátka máme opravdu rádi, do našich prostor lázeňského provozu, jídelny a areálu bazénů mají zvířátka z hygienických důvodů vstup zakázána.
Kde mohu parkovat po dobu pobytu v lázních?
Přímo u hotelu se nachází prostorné parkoviště pro naše klienty. Parkování je zdarma.
Jak postupovat při objednávce, když si přeje každá osoba jiný pobyt?
V případě, že si přeje každá osoba jiný typ pobytu, ale zároveň společný pokoj, tak můžete na našem webovém rezervačním formuláři vytvořit objednávku pobytu, ve které uvedete jména všech zúčastněných osob a na konci rezervace do nekonečné poznámky můžete uvést požadované typy pobytů pro jednotlivé osoby. Pokud budete pobyt objednávat telefonicky, nahlaste typy pobytů pro jednotlivé osoby při objednávce.
Mám nárok na nějakou slevu při opakovaném pobytu?
Ano, náš bonusový systém umožňuje při opakovaném pobytu uplatnit slevu prostřednictvím Věrnostního poukazu s platností 1 rok. Pokud získáte nárok na Věrnostní poukaz, obdržíte ho při odjezdu na recepci.
Je možné lázeňský pobyt prodloužit?
Ano, pokud si vyberete kterýkoliv z našich lázeňských pobytů a máte zájem o jeho prodloužení, je to možné. Vše je potřeba uvést v objednávce pobytu. Možné je jakékoliv prodloužení. Můžete si tak vybrat například pobyt Jalovec a rakytník, který si místo původních 4 dnů, 3 nocí můžete prodloužit třeba na 6 dnů, 5 nocí. Zároveň je možné objednat pro jednu osobu dva libovolné pobyty, které na sebe mohou přímo navazovat – můžete si tak rezervovat například pobyt Seniorský týden dvakrát za sebou.
Jak postupovat, pokud na pobyt nemohu přijet ze zdravotních nebo rodinných důvodů?
Storno pobytů se řídí našimi Všeobecnými smluvními podmínkami, které naleznete ZDE.
Kolik je ubytovací poplatek městu?
Poplatek z pobytu činí 40 Kč na osobu na noc a platí ho každá osoba starší 18 let (samoplátci, PLP). Od tohoto poplatku jsou osvobozeny osoby mladší 18 let, pacienti na komplexní lázeňskou péči a ZTP/P a jejich průvodci.
Jaké jsou v lázních možnosti stravování?
Ať už si chcete dopřát dopolední lahodnou kávu se sladkým dezertem, toužíte po vynikajícím obědě po vydatné procházce nebo si chcete večer zajít na skleničku vína, v Lázních Kostelec máte možnost využít hotelovou restauraci PANORAMA se slunnou terasou, denní kavárnu s dětským koutkem nebo bar a přes letní sezónu můžete navštívit také Restauraci 19. jamka v přízemí hotelové budovy.
Ubytovaní hosté mohou využít stravování v rámci pobytu, které probíhá v hotelové jídelně – vybrat si mohou stravování formou polopenze, plné penze nebo snídaně. Zároveň je jim k dispozici také naše hotelová restaurace, denní kavárna i bar.
Více informací o restauracích, baru a kavárně naleznete ZDE.
Je možné dokoupit si stravu (oběd, večeři) až po příjezdu na pobyt?
Každý den je možné zakoupit v hotelové restauraci aktuální denní menu nebo si případně můžete vybrat ze stálého jídelního lístku, do kterého můžete nahlédnout ZDE. Na ostatní dny pobytu si hosté mohou dokoupit požadovanou stravu (oběd, večeři) na naší recepci nebo případně mohou i nadále využívat služby hotelové restaurace.
Je možné si ve vašich lázních uschovat kolo?
Ano, svá kola si můžete uschovat v naší kolárně. Klíček pro úschovu je k dispozici na recepci. Úschova kol je zde na vlastní zodpovědnost. Přímo u kolárny zároveň naleznete mapu regionu, kde si můžete prohlédnout místní zajímavé turistické cíle.
Je v lázních nějaké kulturní vyžití?
Ano, v lázních si jednak můžete užít zábavu, tanec i příjemné posezení při pravidelných diskotékách s názvem Hudební večery v lázních, ale také si při svém pobytu můžete zapůjčit některou z knih z naší bohatě vybavené knihovny, která se nachází ve vchodu přímo naproti recepci.
V průběhu července a srpna se také můžete těšit na bohatý animační program pod vedením kreativních a zkušených animátorů a animátorek. Z pestré nabídky aktivit si vybere každý – k dispozici jsou například tvořící dílničky pro děti, taneční cvičení za doprovodu hudby ve venkovním vyhřívaném bazénu, opékání špekáčků i s posezením u ohně, lukostřelba, honba za pokladem, pohádkový karneval, stezka odvahy, ranní rozcvičky pro děti i dospělé, diskotéky, výlety do okolí nebo hraní různých her a soutěží v areálu lázeňského resortu.
Díky atraktivnímu programu pro děti si mohou rodiče i prarodiče svobodně a bez výčitek svědomí vychutnat příjemně relaxační i zdraví prospěšné lázeňské procedury a po zbytek dne se tak svým ratolestem moci věnovat odpočatí a plní energie. K dispozici vám je zároveň také komplex vyhřívaných venkovních bazénů s vířivkou a krásným výhledem do krajiny. Můžete si také zahrát minigolf nebo zajít do sauny, kterou jsme pro vás na počátku roku 2023 zrekonstruovali.
Zároveň spolupracujeme s cestovní kanceláří Cupáková Travel, která pořádá pravidelné výlety – více informací ZDE. Dva kilometry od Lázní se také nachází jedna z nejkrásnějších zoologických zahrad v České republice ZOO Lešná. Její kouzlo oceníte v každé roční době. Více tipů na výlety naleznete ZDE.
Nevzali jsme si s sebou fén na vlasy a na pokoji není. Je možné si jej půjčit na recepci?
Ano, na recepci je možné si zapůjčit fén na vlasy.
Je možné si v lázních vyprat?
Tuto službu nenabízíme, doporučujeme si proto vzít dostatek oblečení na celou délku vašeho pobytu.
Zapomněl jsem si kartáček na zuby. Je možné jej u vás zakoupit?
Ano, na recepci si lze zakoupit zubní kartáček, sprchový gel, šampon a další hygienické potřeby. Pro děti je také možné zakoupit upomínkové předměty jako jsou pastelky, plyšáci či klíčenky.
Ráda bych zakoupila domů nějaký suvenýr z vašich lázní. Lze u vás zakoupit nějaké suvenýry?
Ano, na recepci můžete zakoupit naše vyhlášené lázeňské oplatky (oříškové a čokoládové) a dále také různé upomínkové předměty – dřevěné magnetky s logem lázní nebo plyšové medvídky, klíčenky či termoláhve s logem našeho golfového klubu. Tyto předměty můžete zakoupit také na našem lázeňském e-shopu, odkaz ZDE.
Dole vedle lázní jsme viděli kapličku. Co je zač?
Jedná se o lázeňskou kapli, ve které si můžete prohlédnout jednak prosklenou studnu s naším sirným pramenem, ale také je zde k vidění obrazová křížová cesta. Více informací naleznete ZDE.
Na kolik stupňů jsou vyhřívané bazény a jak jsou bazény velké?
Venkovní relaxační areál čítá whirlpool, plavecký bazén dlouhý 25 metrů, bazén pro neplavce s hloubkou 20 až 75 centimetrů a kruhové brouzdaliště pro nejmenší. Všechny bazény jsou vyhřívané na 28 ℃. Vždy od 1. května je oficiálně otevřen velký plavecký bazén a zbývající bazény se spouští v závislosti na venkovní teplotě, nejpozději však v průběhu června. Whirlpool má teplotu vody 40 ℃ a je v provozu celoročně. Vstupné se platí za vstup do areálu jako takového.
Mají ubytovaní hosté vstup do bazénového komplexu v ceně pobytu?
Ubytovaní hosté nemají vstup na bazény v ceně pobytu – museli bychom totiž o tuto částku zdražit pobyty a hosté, kteří by se u nás ubytovali v zimě, kdy jsou bazény zavřené, by byli znevýhodnění oproti hostům, kteří se u nás ubytují v létě, kdy jsou bazény v provozu. Ubytovaní hosté ale mají možnost zakoupit si zvýhodněný Relax Pass na celou dobu pobytu (možné objednat pouze dopředu při rezervaci pobytu) nebo zvýhodněnou Sportovní kartu na 3, 5 nebo 7 dní, která je k zakoupení na recepci (hosté si ji mohou tedy zakoupit po příjezdu). V rámci Relax passů i Sportovních karet mají hosté neomezený vstup do bazénového komplexu, na minigolf, do sauny nebo na tenis.
Proč nemáte sirnatou minerální vodu i v bazénu?
Aby měla sirnatá minerální voda patřičné léčebné benefity pro naše zdraví, musí být používána při koupelích v určité koncentraci síry. Kdybychom takovou vodou naplnili náš bazén, nedalo by se v něm dost dobře pohybovat ani plavat. Voda by se také velmi rychle kazila.